sobota, 15 lutego 2014

Księżyc

Niedawno upolowałam w charity shopie teleskop. Ma lekko uszkodzony statyw, ale i tak udaje nam się czasem podglądnąć Księżyc. W związku z tym wyciągnęłam dla Gagatków nasze zeszłoroczne pomoce, którymi chce się z Wami podzielić.

Poznawaliśmy fazy Księżyca. Przygotowałam karty do lekcji trójstopniowej (dwie wersje - bez opisu oraz z krótkim opisem każdej fazy). Do kart wydrukowałam zdjęcie Słońca i Ziemi oraz kartę kontrolną.


Ucząc się o fazach wspomagaliśmy się ciasteczkami Oreo oraz jabłkiem jako Ziemią (pomysły zaczerpnięte stąd i stąd).


Z papierowego talerzyka zrobiliśmy koło z fazami Księżyca (pomysł i instrukcja wykonania stąd).


Na drzwiach zawisł plakat


Stworzyliśmy Księżyc przy pomocy puszystej farby (pianka do golenia wymieszana z klejem, pomysł i instrukcja stąd).









Niestety nie mam zdjęcia efektu końcowego... Ale zabawa była przednia, a farba puszysta i aksamitna w dotyku.

Robiliśmy także fazy Księżyca z kartonu i folii aluminiowej (pomysł stąd LINK), niestety tu także nie mam zdjęcia zabawy.



Do pobrania:
Fazy Księżyca karty do lekcji trójstopniowej (wersja bez opisu)
Fazy Księżyca karty do lekcji trójstopniowej (wersja z opisem, zdjęcie Słońca i Ziemi)
Fazy Księżyca - karta kontrolna



Przydatne linki:
Moon 3 part card, book & fun na Noor Janan Homeschool
Howl at the Moon! na No Time For Flash Cards
Puffy Paint Moon Craft na No Time For Flash Cards
Montessori-Inspired Moon Unit na Living Montessori Now
The Moon na The Pinay Homeschooler
Moon and Planets na The Pinay Homeschooler
Kosmos na Do Dzieci z Pasją
Space theme na Counting Coconuts

4 komentarze:

  1. Super pomysły. U nas też teraz kosmos jest tematem numer 1. Niedawno robiliśmy galaktyki, a w najbliższym czasie będzie wpis o gwiazdozbiorach, planetach i wyprawach kosmicznych. Zapraszam na http://maniamamowania.pl/galaktyka-dla-przedszkolaka-czyli-nasze-prace-plastyczne/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, czy to się komuś przyda, ale przypomniało mi się, jak mnie uczyła koleżanka (astronom) kolejności faz księżyca. Taka prosta mnemotechnika. W zależności od fazy księżych raz przypomina bardziej literę D a raz bardziej literę C. C jak cofa się tj robi się coraz mniejszy. D jak dopełnia się tj. robi się coraz pełniejszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytalam o tym, ale wowczas moje dzieci byly na to za male. Mi pomogla ta kolejnosc z plakatu, jak nie jestem pewna, to sobie ja wizualnie przywoluje w myslach ;-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...