piątek, 17 maja 2013

Wszechświat cały nasz!

W maju tematem przewodnim na naszych półkach jest kosmos. Jako wprowadzenie do tematu zamknęliśmy wszechświat w butelce. W słoikach znaczy. Pomysł znalazłam na blogu The Work Plan. Jest wprowadzeniem do tematu astronomii prezentowanym na kursie KHT Montessori, w którym uczestniczę. Niestety tematu jeszcze nie przerobiliśmy, więc moja prezentacja była pełną improwizacją.

Na początek pokazałam Gagatkom poniższą tacę. Kiedy zajęci byli oglądaniem zdjęcia i zawartości słoika, opowiedziałam pokrótce czym jest wszechświat oraz przeczytałam książkę "Jak tata pokazał mi wszechświat " Ulfa Starka.


Następnie dałam Gagatkom ich tacę ze zdjęciami, słoikami, srebrnymi gwiazdkami oraz brokatem (srebrnym i niebieskim).





Gagatkowe wszechświaty stoją cały czas wystawione na półce i w razie potrzeby służą nam jako rozpraszacze uwagi lub uspokajacze towarzystwa. Wystarczy wstrząsnąć ;-)


4 komentarze:

  1. cudnie Wam to wyszło!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Suuuper! Efekt jest rzeczywiście wciągający i uspokajający :) Z pewnością powtórzymy u nas :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...