środa, 18 września 2013

Zamknij pudełko

Prosta gra w kości, przeznaczona teoretycznie dla dzieci od lat 5. Mimo wszystko kupiłam dla N już teraz i chyba się nie pospieszyłam. Sprawia jej odrobinę trudności, ale myślę, że szybko sobie z nimi poradzi.


Celem gry jest zamknięcie pudełka, czyli wszystkich drewienek z cyframi. W tym celu rzucamy dwoma kostkami, a wyrzucona liczba oczek mówi nam, które klapki możemy zamknąć. Do gracza należy wybór, czy zamknie dwie pojedyncze klapki, czy jedną, będącą sumą oczek z dwóch kostek.

Obawiałam się trochę kwestii dodawania, ponieważ nie wprowadzałam N jeszcze w ten temat. Żeby jej pomoc, przygotowałam dwa komplety koralików dla cyfr 1-6 (wzorowane na pomocach Montessori). Używa albo ich, albo po prostu liczy wszystkie oczka na obu kościach (sama decyduje, który ze sposobów zastosuje).



Naszą grę kupiłam za niewielkie pieniądze w sklepie Tiger (jest też wersja mini), Warszawiacy mają go już u siebie. Inne wersje można kupić np. tu, tu lub tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...