środa, 25 września 2013

Butelki dźwiękowe

Nasze buteleczki były prawie gotowe już od jakiegoś czasu, brakowało mi tylko pomysłu na wykończenie. Aż w końcu znalazłam natchnienie u mamy bliźniaczej i wczoraj wreszcie buteleczki doczekały się premiery.


Do wykonania użyłam:

- 8 plastikowych butelek po jogurtach
- kawałek materiału czarnego i bordowego
- mulina w kolorze czarnym i bordowym
- wypełnienie
- nożyce krawieckie i marker

Jako wypełnienia użyłam:
- fasoli
- ryżu
- płatków owsianych
- soli

Wykonanie jest bardzo proste. Każde wypełnienie nasypałam do dwóch butelek, dbając o to, by w każdej z nich znalazła się taka sama jego ilość. Następnie pary butelek podzieliłam na dwa zestawy. Butelki z jednego przykryłam bordowym kawałkiem materiału, drugiego czarnym oraz obwiązałam muliną odpowiedniego koloru. W efekcie każdy kolor to zestaw 4 butelek, po jednej z każdego wypełnienia.


Buteleczki wykorzystujemy na dwa sposoby. Jeden z nich to dobieranie w pary wg dźwięku. Drugi to układanie od najgłośniejszej do najcichszej (lub na odwrót).

W niedługiej przyszłości planuję utrudnić zadanie, umieszczając we wszystkich butelkach tylko jeden rodzaj wypełnienia w różnych ilościach.



I'm linking up to Montessori Monday - click the button for more Montessori activities!

Montessori Monday

2 komentarze:

  1. i jak się Wam sprawdzają?u nas rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. póki co tylko N próbowała, ale bardzo jej się spodobały :-)

      kurcze, jesteś szybka! nawet nie zdążyłam Cię powiadomić o wykorzystaniu pomysłu i zalinkowaniu ;-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...