poniedziałek, 16 września 2013

Butelki smakowe

Jakiś czas temu przygotowałam Gagatkom montessoriańskie butelki smakowe.


Zestaw składa się z 8 buteleczek z zakraplaczem, w dwóch kolorach. Wypełniamy po jednej butelce z każdego koloru płynem reprezentującym jeden z czterech podstawowych smaków:
- słodkim (u nas woda z cukrem)
- kwaśnym (sok z cytryny)
- słonym (woda z solą)
- gorzkim (mocno rozcieńczona kawa)

Zadanie polega na połączeniu butelek w pary smakowe, próbując po kropelce z kolejnych buteleczek.

Przygotowując buteleczki byłam niemal pewna, że Gagatkom nie podejdzie to zadanie. Mnie mdliło od próbowania niewielkich ilości kolejno przygotowywanych płynów. A tymczasem te dwa potwory najpierw wykonały zadanie po kilka razy, a później po prostu się przyssały do zakraplaczy i wypiły wszystko! Nie mierz dziecka miarą dorosłego ;-)




I'm linking up to Montessori Monday - click the button for more Montessori activities!

Montessori Monday

8 komentarzy:

  1. bardzo fajne te Wasze buteleczki:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne! Już jakiś czas chodzi mi po głowie to ćwiczenie ale zastanawiałam się z czego 'jadalnego' zrobić smak gorzki. Jakież to oczywiste! :D
    A zdradź sekret gdzie kupiłaś takie piękne buteleczki i to w różnych kolorach...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na amazon uk. tylko zapłaciłam dużo mniej niż obecnie pokazuje

      Usuń
  3. a możesz podać link? będę obserwować cenę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście :-)

      brązowe: http://www.amazon.co.uk/Promotion-summer-Beauty-Boston-Dropper/dp/B00E6KGV3U/

      niebieskie: http://www.amazon.co.uk/Promotion-summer-Beauty-Boston-Dropper/dp/B00E6KFV4A/

      Usuń
  4. Piękne! Przydadzą nam się takie butelki. Musimy je znaleźć:) dzięki za inspiracje:) zapraszam do nas da-nutka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...