środa, 4 marca 2015

Zaklinamy zimę cz.2

Niedawno pokazałam Wam pierwszą część naszych zimowych zabaw. Dziś zapraszam na obiecaną część drugą.

Arktyczne pudełko sensoryczne

Temat polarny często przewija się w blogosferze w czasie zimy, ale przy okazji tego pudełka stwierdziłam, że lato jest dużo lepszym czasem na tego typu zabawy.

Do pudełka włożyłam dwie bryły lodu, hydrożelowe kulki oraz niedźwiedzie polarne. Gagatki były bardzo chętne do zabawy, ale jednak dość szybko przemarzły im ręce. Będzie trzeba powtórzyć zabawę w Hiszpanii ;-)




Malowanie lodu

Lud z arktycznego pudełka dałam Gagatkom do pomalowania (pomysł stąd). Bardzo podobało im się obserwowanie, jak lód się topi i miesza z farbą.





A na koniec patrzyliśmy w łazience, jak lód rozpuszcza się pod wpływem wody - zarówno ciepłej, jak i zimnej!

Śnieżna zabawa sensoryczna

Bardzo prosta zabawa, uwielbiana przez dzieciaki (pomysł stąd), wspominałam o niej kiedyś kiedyś przy okazji niebieskiego tygodnia. Potrzebne będą odżywka do włosów (najtańsza), mąka kukurydziana i brokat. Mąkę miksujemy z odżywką w stosunku 1:2. Do gotowej pianki dodajemy brokat.

Pamiętajcie, że przy tego typu zabawach warto pod pudełko położyć jakieś zabezpieczenie (mata/prześcieradło).






zapraszam również na post zaklinamy zimę cz.1

3 komentarze:

  1. Hej, na podłogę rozkładasz ceratę, czy prześcieradła? Jak udaje Ci się powstrzymać najmłodszego przed przenoszeniem zabawy poza wyznaczony teren? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, mate lub przescieradlo - w zaleznosci od zabawy. Sypkie na przescieradle, mazie (jak tutejsza pianka) na macie, woda na przescieradle.
      Nie udaje mi sie ;-) Jestesmy na etapie 'po milionowym przypomnieniu sie nauczy'. Niestey S nie pomaga, bo zamiast sluzyc dobrym przykladem, podchwytuje glupoty V i jesli V roznosi, to S tez zaczyna.

      Usuń
  2. Oj, to mnie pocieszyłaś ;) u nas obydwaj chłopcy roznoszą dosłownie wszystko wszędzie gdzie tylko się da, min do kosza na śmieci, do sedesu, do ogródka i często brakuje niezbędnych elementów do zabaw/ćwiczeń :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...