niedziela, 1 grudnia 2013

Książki zimowe i bożonarodzeniowe

Lecą do nas. Już za kilka dni będziemy czytać i czytać, i czytać. O zimie i o świętach znaczy się, bo czytać, to czytamy codziennie.

Lecą do nas dopiero, więc na recenzje za wcześnie. Zresztą nie wiem, czy znajdę czas i siły na napisanie recenzji. Bo ja w zasadzie tego nie umiem, a w necie jest wielu rodziców, którzy umieją. Ale może komuś z Was przyda się zajawka pomysłowa :-)


Dużo, wiem. Tak więc po kolei:

"Świąteczne opowiadania" praca zbiorowa, wyd. Olesiejuk - wzięłam trochę w ciemno, miałam tę książkę w schowku już od dawien dawna. Wydana w dwóch wersjach kolorystycznych (z okładką czerwoną lub niebieską). Zawiera zbiór baśni, niestety nie wiem ilu i jakich. Na pewno Opowieść Wigilijną, Dziadka do Orzechów i Królową Śniegu, a czy więcej, okaże się już niedługo :-)

"Mama Mu na sankach" Jujja i Tomas Wieslander, wyd. Zakamarki - Gagatki kochają Mamę Mu miłością wielką, więc wybór oczywisty. W zeszłym roku wybyła ze strony księgarni, w tym roku upolowałam na wszelki wypadek dużo wcześniej.

"Pan Brumm obchodzi Boże Narodzenie" Daniel Napp, wyd. Bona Media - mnie głupkowaty Pan Brumm nie kręci, ale S uwielbia. Niech więc ma!

"Yeti" Eva Susso, wyd. Zakamarki - książki Zakamarków biorę w ciemno! A poza tym Eva Susso jest autorką genialnej i bardzo przez nas lubianej serii o Bincie, więc w ogóle się nie zastanawiałam dodając Yeti do koszyka.

"Goscie na Boże Narodzenie" Sven Nordqvist, wyd. Media Rodzina - Pettson i Findus to kolejne ulubione postacie Gagatków, więc i kolejny prosty i oczywisty wybór.

"Niezwykły Święty Mikołaj" Sven Nordqvist, wyd. Media Rodzina - i druga pozycja o przygodach Pettsona i Findusa, tym razem baaardzo długa. Zobaczymy, czy nie za długa.

"Królowa Śniegu" Hans Christian Andersen, wyd. M - z magicznymi ilustracjami Vladyslawa Yerko. Zobaczyłam jej recenzję i zdjęcia w Dziecięcych Klimatach i zapragnęłam! I nie szkodzi, że w Świątecznych Opowiadaniach też Królowa Śniegu jest, bo to nie o baśń samą w sobie chodziło mi kupując to wydanie.

"O zimie" Görel Kristina Näslund, wyd. Zakamarki - wspominałam już o tym, że książki Zakamarków biorę w ciemno? Takoż było i z tą :-)

"Zima na ulicy Czereśniowej" Rotraut Susanne Berner, wyd. Dwie Siostry - ulicy Czereśniowej nie trzeba nikomu przedstawiać. Gagatki ciągle za nią nie szaleją, ale kto wie, może w zimie zaczną?

"Cecylka Knedelek i Boże Narodzenie" Joanna Krzyżanek, wyd. Jedność - bohaterka nam nieznana, ale Cecylkę polecało mi już kilka osób. Poznamy ją zatem przy okazji Bożego Narodzenia i kto wie, może polubimy się bardzo?


Na koniec jeszcze dwie pozycje, które już mam w planach na przyszły rok:



"Wierzcie w Mikołaja!" Lotta Olsson, wyd. Zakamarki
"Opowiadania bożonarodzeniowe" praca zbiorowa, wyd. Media Rodzina


A teraz czekam na Wasze propozycje!!! Polecajcie w komentarzach zimowe i bożonarodzeniowe książkowe perełki :-)



wszystkie zdjęcia pochodzą ze stron wydawnictw

4 komentarze:

  1. snowman - to must have!!
    Yeti jest u nas czytany ostatnio codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Który snowman? W sumie muszę coś angielskiego tez zanabyć

      Usuń
  2. Boże Narodzenie w Bullerbyn, Paddington i świąteczna niespodzianka, Dziadek do orzechów, Tato a kiedy przyjdzie Święty Mikołaj, Basia i Boże Narodzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za propozycję!

      Bullerbyn czeka na później, najpierw chce Dzieci z Bullerbyn z Gagatkami poczytać, to samo z Paddingtonem (dodatkowa trudność - jak Gagatki angielski opanują, będziemy czytać w oryginale;-)), Dziadek do Orzechów jest w Świątecznych opowiadaniach, do Basi nie mogę się przekonać. Ale Taty nie znałam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...